Forspeaked Story İlk Etapta Farklıydı
Gary Whitta ile yapılan bir röportajda ortaya çıkan detaylara göre, unutulmuş hikaye İlk başta farklıydı. Ancak Square Enix’in geliştirme aşamasında yaptığı işlemler sonucunda karşımıza böyle bir oyun çıktı. Detaylar burada.
2020 yılında PlayStation 5 sunumunda Project Athia kod adıyla duyurulan Forspoken, geçtiğimiz ay satışa çıkmıştı. Yılın ilk hayal kırıklığı ile bu formda tanıştık. Aslında oynanabilir demo bunun ilk işaretiydi ancak geliştirici ekip teknik sorunların giderileceğini söyledi. Ancak ilk gün görüldüğü üzere performansı etkileyen sorunlar oyuncuları sıkıntıdan uzaklaştırdı.
Ancak performansı etkileyen teknik sorunlar oyunun tek eksiği değildi. Hikayesi de pek çekici değildi ama Gary Whitta tarafından yazılmış olması kafa karıştırıcıydı. Çünkü Whitta, Star Wars: Rogue One’ın senaryosunu da yazdı ve serideki diğer filmlerden daha çok sevildi.
Forspeaked Hikayesi Farklı Olacak
Geçtiğimiz günlerde Image Game Writing 101 programına konuk olan Gary Whitta, Forspoken hakkında bazı açıklamalarda bulundu. Anlattığına göre Square Enix oyun için 5-6 yıl önce kendisiyle iletişime geçmiş ve dünyayı, mitolojiyi ve hikayeyi yaratma konusunda yardım istemiş.
Bu temastan sonra aklına bazı fikirler geldiğini ve şirket tarafından beğenildiğini söyleyen Whitta, bu sayede projeye baş editör olarak dahil oldu. Ancak, grubuyla birlikte açık dünya oyunlarının çeşitli yönleri fikrini bulduktan sonra Square Enix, yeni planlarını uygulamaya koymaya karar verdi. Athia ülkesi de bundan sonra ortaya çıktı.
Bir süre sonra Square Enix, kendisiyle ve ekipteki başka bir yazarla iletişime geçerek hikayeyi bitirmek için her şeye yeniden başlayacaklarını ve bunun bir an önce olmasını istediklerini söylediler.
Gary Whitta’nın projeye katkısının detayları tam olarak paylaşılmadı ancak son versiyondaki diyaloglar ona ait değil gibi görünüyor. Ortada Athia fikrinin ondan geldiğini öğrendik.